TILLSATT: Supportchef

Färdigheter vi söker

A

Erfarenhet av Ledarskap

A

ITIL IM, PM, SR

A

Ständiga förbättringar

A

Skapa arbetsglädje

TILLSATT: Supportchef till BITS DATA

Tjänsten är tillsatt sedan 1 juni

Arbetsuppgifter:

Välkommen till denna chefsroll på bolaget som fokuserar på hög service tillkunderna och stor trivsel bland personalen.Du får chansen att leda och utveckla ditt team på 12 personer i supporten. Avdelningen genomgår enstörre förändring under 2017-18 med målet att BITS Support ska bli heltkompatibel med ITIL. Vi inför samtidigt ett nytt moderntärendehanteringssystem. Din roll kommer vara att slutföra och finjustera denresa supportavdelning nu är inne i samt att efter det driva löpande operativverksamhet. Medarbetarna på supporten är erfarna och ledarskapet kretsar därförmest runt coachande ledarskap samt att vara bollplank i operativa frågor. Vidstörre incidenter eller svårare ärenden är du ansvarig för kommunikationen medkunder och att samarbetet med våra leverantörer fungerar på bästa sätt.

Supporten är organiserad som en gemensam 1:a-linje med 4 parallella 2:a/3:e-linjerför BITS DATA:s 4 produktområden (Servicemarknad, Bilmarknad, Ekonomi och BI,samt Teknik). Viktigaste nyckeltalet för supporten är att skapa nöjda kunderoch supporten är en av företagets viktigaste avdelningar. Arbetet drivs enligtITIL-processerna Incident Management, Problem Management och Service Request,det är därför viktigt att kommande chef har gedigna kunskaper och erfarenheterinom dessa processer.

En stor och viktigdel i rollen är att du har ett coachande ledarskap som utvecklar ditt team samtfokuserar på hög service till kunderna och att alla medarbetare trivs och harkul på jobbet.

Placeringsort är påkontoret i Södertälje. Till sommaren kommer BITS DATA att flytta in i nybyggdaverksamhetsanpassade  lokaler.

Vem är du?

Du har erfarenhet av att driva ensupportavdelning eller lång erfarenhet av support kombinerad medledarerfarenhet inom ett annat område. Du har kunskap av moderna processeroch ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL IM, PM och SR är ett krav.Utbildning inom IT eller annan passande högskoleutbildning är meriterande meninte ett krav.Som ledare kommer du att operativt styra din avdelning utifrånärendeflöde och kundlöften i form av SLA-åtaganden. Du har god förståelse förvilka nyckeltal som visar på framgång och vilket arbete som ligger till grundför dessa.

Som person trivs du med att jobba med ständiga förbättringar och att jobba medmindre utvecklingar av organisationen. Du är duktig på att förvalta det team duhar samt sprida energi och glädje till dina medarbetare, men även ge demtydliga ramar och förväntningar.

Kontaktperson

Ansök via Annons och Ansökan HÄR med ett uppdaterat cv. För mer information om tjänsten och processen kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 070-276 9953 alt. Thomas.andersson@se.experis.com.Intervjuer kan ske löpande, så välkommen in med din ansökan så snart du kan

Är en lagspelare

Vill jobba mot ett gemensamt mål

Gillar att utvecklas

Är entusiastisk

Z

Tänker utanför

Levererar resultat