BitsUpdate | Maj 2020

Peter Andersson berättar om eDeal: ”Effektivare säljprocess och ökad trygghet”

Vill du veta mer om eDeal? Då är Peter Andersson rätt person att vända sig till! Peter har en diger bakgrund i bilbranschen. Från de första 20 åren hos en Saab-återförsäljare, via en längre mellanlandning på CDK med bland annat arbete med AutoMaster. Idag har Peter rollen som verksamhetskonsult inom servicemarknad på Bits Data, med ansvar för tjänsten eDeal.

Hej Peter, vill du berätta lite kort om dig själv?

– Jag heter Peter Andersson, bor med min fru i Segeltorp och har två vuxna barn. När jag är ledig gillar jag att fixa med huset och hälsa på barn och barnbarn. Jag har bland annat ett barnbarn i Oslo som vi gärna åker och hälsar på.

Vad är det bästa med din tjänst här på Bits Data?

– Helt klart allt nytt man får lära sig, arbetet är väldigt utvecklande. Och självklart kollegorna!

Hur ser ditt arbete med eDeal ut, kan du berätta lite om tjänsten?

– Jag är ute hos våra kunder och utbildar säljare, försäljningschefer och försäljningsadministratörer. eDeal är en förlängning av SAMS och ägs av VGS. Bits Data har som uppdrag att implementera eDeal, eSign och utbilda användarna. eDeal digitaliserar hela bilaffären och kunderna signerar SAMS-avtal och VFS finansavtal digitalt med sitt BankID. Detta gör att säljarna, försäljningscheferna och försäljningsadministratörer kan hantera alla säljdokument digitalt – bra för ekonomin, bättre kvalitet och inte minst bra för miljön.

Peter berättar vidare om de kunder som redan idag börjat använda eDeal, och om hur feedbacken på tjänsten är enstämmigt positiv:

– Kunderna berättar att eDeal höjer kvaliteten, gör säljprocessen effektivare och ger en trygghet för både säljare och kund.

Har ni några mål med tjänsten?

– Ja, målet är att alla våra kunder ska få en utbildning och börja dra nytta av tjänsten. Och målet för oss i teamet som jobbar med eDeal är att alltid hålla fullt fokus på kunden.

Avslutningsvis, hur ser du på framtiden?

– Jag ser hoppfullt på framtiden, trots den prövande tid vi plötsligt hamnat i nu i Corona-krisen. Digitala tjänster så som eDeal ger bättre möjligheter att sälja bilar trots att vi människor inte kan mötas öga mot öga och vi får fler plattformar till försäljning.
Vi har spännande saker på gång framöver och jag ser fram emot att berätta om fördelarna med eDeal för ännu fler kunder.

Peter Andersson

Peter Andersson

Verksamhetskonsult inom servicemarknad