BitsUpdate | Maj 2020

Fredrik Palmgren – En doer som alltid vill göra kunden nöjd

Fredrik Palmgren är en av våra nyare medarbetare på Bits Data. Rollen som kundansvarig för södra och västra Sverige känns självklar för honom då han älskar att resa. Han beskriver sig själv som en doer som alltid vill göra kunden nöjd.

Av sina 30 år på Scania har Fredrik de senaste 15 åren varit på Scania Sverige. Förutom de sista sju åren som ansvarig för serviceavtal på bussidan har Fredrik haft många olika ansvarsområden. Bits Data lockade med nya utmaningar och arbetsuppgifter och bytet av arbetsplats blev verklighet.

Vad var det avgörande för dig när du skulle tacka ja till tjänsten hos Bits Data?

– Avgörandet var till stor del den resande rollen, det är det jag älskar mest. Sen det positiva intrycket och bemötandet jag fick under hela rekryteringsprocessen, det kändes helt rätt!

Hur har din första tid på Bits Data varit?

–  Det har varit full fart! Jag har varit med i flera olika projekt och kommit igång med kundresor. Det känns bra, även om det är mycket nytt att ta in och lära sig. Under våren åker vi till södra och västra Sverige, jag och min chef Torbjörn Gustavsson. Men på grund av Corona-krisen så har vi förstås behövt ställa om vårt arbetssätt en del, genom att till exempel genomföra kundmöten via Teams istället för att ha fysiska möten.

– Även i dessa tider av utmaningar och förändring så hoppas jag verkligen att kunderna känner att jag fungerar som en självklar länk mellan dem själva och Bits Data. Kundrelationerna är oerhört viktiga för mig.

Avslutningsvis, vad tycker du är det bästa med Bits Data?

– Fredagsfrukosten, haha! Skämt åsido, det bästa är att alla är väldigt kompetenta och trevliga här på Bits Data, det är ett härligt gäng att få vara del av!

Fredrik Palmgren

Fredrik Palmgren

Kundansvarig södra och västra Sverige

Ålder: 47 år
Bor: Gnesta
Älskar: att resa
På fritiden: böcker, familj och vänner