BitsUpdate | September 2020

Öka kundnöjdhet och effektivitet med integrationen AutoMaster–TjeKvik

Syftet med incheckningsterminalen TjeKvik är dels att erbjuda kunden snabb och enkel lämning/hämtning av sin bil – en förhöjd kundupplevelse med andra ord. Förutom detta så ger TjeKvik också ökad möjlighet till merförsäljning samt en avlastning för servicerådgivaren.

Funktioner och fördelar:

  • Skapa en digital serviceprocess hela vägen.
  • Förenkla för kunden att lämna/hämta sin bil, eller starta incheckningen redan hemifrån samt med QR-kod för 24/7-inlämning.
  • Avlastning för redan stressade servicerådgivare.
  • Hantering av lånebilar.
  • Öka merförsäljning genom relevanta erbjudanden vid incheckningen.
  • Ge kunden mer valfrihet för lämning/hämtning – ökad kundnöjdhet och kundupplevelse.
  • Förlängning av servicemarknadens öppettider, genom lämning/hämtning efter verkstadens stängning.

Incheckningsterminalen säljs av TjeKvik Autoinnovation, medan vi på Bits Data tillhandahåller integration och support kopplade till TjeKvik.

Vill du veta mer, så kontakta din kundansvarige som kan berätta hur ni kommer igång med integrationen mellan TjeKvik-automater och AutoMaster.

Våra kundansvariga som arbetar med utrullningen av TjeKvik: Fredrik Palmgren, Torbjörn Gustavsson och Erik Leü.

Så fungerar det:

Boka service t ex via Servicebokning Online. En arbetsorder upprättas hos återförsäljaren och arbetet planeras.

Inplanerad arbetsorder laddas upp 1-3 dagar innan kunden kommer till återförsäljaren. Eventuella ändringar i DMS laddas upp till terminalen ca 30 minuter senare.

Hos återförsäljaren checkar kunden in i terminalen med regnummer, telefonnummer eller bokningskod.

Kunden får relevanta erbjudanden och kan lämna kommentarer till verkstaden, samt uppdatera sina kontaktuppgifter.

Kundens uppgifter förs över till arbetsordern i AutoMaster, utifrån denna information uppdaterar servicerådgivaren kundkontaktdata, arbetspositioner och reservdelar.