Hur ser lönsamheten ut på kundnivå?

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.5″ custom_margin=”20px||20px||false|false” custom_padding=”10px||10px||false|false”][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″ custom_padding=”6px||12px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.5″][et_pb_button button_text=”« Tillbaka till nyhetsbrevet” _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default” button_url=”https://mailchi.mp/bitsdata/bitsupdate-april-2021-nyheter-frn-bits-data” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ background_layout=”dark” custom_button=”on” button_text_size=”16px” button_text_color=”#FFFFFF” button_bg_color=”#01baf0″ button_bg_enable_color=”on” button_border_width=”0px” button_use_icon=”off” custom_padding=”6px|10px|6px|10px|false|false” button_font=”|700|||||||”][/et_pb_button][et_pb_image src=”https://www.bitsdata.se/wp-content/uploads/2020/05/BitsData_logo_RGB_600px.png” title_text=”BitsData_logo_RGB_600px” _builder_version=”4.4.5″ width=”150px”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.9.3″ text_font=”Barlow|600|||||||” text_text_color=”#01baf0″ text_font_size=”20px” custom_margin=”||10px|||” custom_padding=”||10px|||”]

BitsUpdate | April 2021

[/et_pb_text][et_pb_post_title meta=”off” featured_image=”off” _builder_version=”4.4.5″ title_font=”Barlow||||||||” title_text_align=”left” title_text_color=”#22003d” title_font_size=”38px” custom_margin=”0px||0px||false|false”][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.4.5″ custom_margin=”-3px|||||” custom_padding=”6px|||||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″ custom_padding=”0px||5px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.5″][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ admin_label=”row” _builder_version=”4.4.5″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”4px|||||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.9.3″ text_font=”Barlow||||||||” text_text_color=”#000000″ text_line_height=”1.4em” width=”100%”]

Du har väl inte missat att du i Hypergenes Lönsamhetsrapport kan följa upp av lönsamheten på kundnivå? Analysen inkluderar omsättning och bruttovinster för försäljning, verkstad och reservdelar, med data från AutoMaster som underlag. Du kan enkelt hitta kunden genom att söka på kundnummer, namn eller organisationsnummer. Kunddubbletter kan därmed enkelt inkluderas i analysen. I rapporten framgår dessutom lönsamheten per märke. Detaljerna går sedan att analysera vidare i de olika bruttovinstrapporterna.

Vi har nu gjort en vidareutveckling av Lönsamhetsrapporten TOP 50. I denna rapport går det att få fram de 50 kunder som har högst bruttovinst under de senaste fem åren. Tillägg är gjorda i rapporten så att det nu går att läsa fram TOP 50 för försäljning och servicemarknad var för sig. Utfallet i kolumnerna kan numera sorteras vilket möjliggör analys av TOP 50 inte bara på bruttovinster utan även avseende omsättning.

Pia Larsson
Produktansvarig för Bestyr och Beslutsstöd

[/et_pb_text][et_pb_button button_url=”mailto:pia.larsson@bitsdata.se” button_text=”Jag vill veta mer!” _builder_version=”4.9.3″ _module_preset=”default”][/et_pb_button][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://www.bitsdata.se/wp-content/uploads/2021/01/office-work.jpg” title_text=”office-work” show_in_lightbox=”on” _builder_version=”4.9.3″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]