Prestandaproblem i AutoMaster

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.5″ custom_margin=”20px||20px||false|false” custom_padding=”10px||10px||false|false”][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″ custom_padding=”||12px|||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.5″][et_pb_image src=”https://www.bitsdata.se/wp-content/uploads/2020/05/BitsData_logo_RGB_600px.png” title_text=”BitsData_logo_RGB_600px” _builder_version=”4.4.5″ width=”150px”][/et_pb_image][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ text_font=”Barlow|600|||||||” text_text_color=”#01baf0″ text_font_size=”20px” custom_margin=”||10px|||” custom_padding=”||10px|||”]

BitsUpdate | Januari 2021

[/et_pb_text][et_pb_post_title meta=”off” featured_image=”off” _builder_version=”4.4.5″ title_font=”Barlow||||||||” title_text_align=”left” title_text_color=”#22003d” title_font_size=”38px” custom_margin=”0px||0px||false|false”][/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”4.4.5″ custom_margin=”-3px|||||” custom_padding=”6px|||||” locked=”off” collapsed=”off”][et_pb_row _builder_version=”4.4.5″ custom_padding=”9px|||||”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.5″][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ text_font=”Barlow|700|||||||” text_text_color=”#000000″ text_font_size=”20px” text_line_height=”1.5em”]Under september till november har användare rapporterat in allt fler klagomål på AutoMaster’s prestanda; framförallt från personbilsverkstäder och särskilt då för märkesintegrationer (exempelvis operationer och reservdelar).[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row column_structure=”1_2,1_2″ admin_label=”row” _builder_version=”4.4.5″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” custom_padding=”4px|||||”][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.7.7″ text_font=”Barlow||||||||” text_text_color=”#000000″ text_line_height=”1.4em” width=”100%”]

Användarna upplever problem som exempelvis:

  • Arbetsorderprogrammet; långa väntetider på integrationer som inte heller alltid slutförs.
  • Rapporter vid månadsskiften; går mycket sakta och stundtals inte klart.

Under hösten och vintern har det bedrivits en handfull initiativ för att förstå och vidta åtgärder mot de här problemen; initiativ som nu samlas i ett paraplyprojekt för att möjliggöra mer effektiv samverkan, kommunikation och resursutnyttjande. De utredningar som bedrivs visar att problemen egentligen är flera olika och de underliggande orsakerna likaså; även om upplevelsen för användarna är att det generellt går långsamt.

I och med att orsakerna är många så behöver insatserna prioriteras; vi väljer alltså ut de delar som sannolikt bidrar mest till problemen och angriper dem först, för att ge våra användare mesta möjliga nytta för de resurser som läggs ned.

Till det här paraplyprojektet har det avdelats en insatsstyrka; med alltifrån utförare till ansvarig ägare, dedikerad projektledare och styrgrupp. Information om vad som gjorts, vad som kommer att göras och vilka effekter vi fått eller förväntar oss att få – kommer att kommuniceras fortlöpande; där den mest detaljerade informationen kommer att publiceras på Extranet.

Ett av delprojekten i initiativet handlar om att etablera automatiserade prestandamätningar av en handfull standardmoment i AutoMaster; för att på så vis ge information om vilka förbättringar vi får av de förändringar som utförs men också som ett varningssystem vid eventuella framtida försämringar.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_image src=”https://www.bitsdata.se/wp-content/uploads/2021/01/Bild-Artikel-Prestanda-.png” title_text=”Bild Artikel-Prestanda” show_in_lightbox=”on” _builder_version=”4.7.7″][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]